Datum: ponedeljak 25. mart
Naziv: BALKANSKI ŠPIJUN
Pozorište: NARODNO POZORIŠTE BEOGRAD
Vreme: 20.00
Mesto: Kulturni centar Jagodina

Dušan Kovačević
BALKANSKI ŠPIJUN
Režija: Tatjana Mandić Rigonat

Dramaturgija: Tatjana Mandić Rigonat
Kompozitor: Irena Popović Dragović
Scenograf: Branko Hojnik
Kostimograf: Ivana Vasić
Lektor: Ljiljana Mrkić Popović
Scenski pokret: Anđelija Todorović
Montaža filma: Jelena Tvrdišić
Kamerman: Dejan Stojanović
Producent: Vuk Miletić
Organizator: Nemanja Konstantinović

Lica:
Ilija Čvorović…..Ljubomir Bandović
Danica Čvorović…..Nela Mihajlović
Đura, Ilijina sestra bliznakinja…..Dušanka Stojanović Glid
Sonja Čvorović…..Katarina Marković
Podstanar…..Milutin Milošević
Spikerka…..Vanja Milačić

Lica u filmu: Boris Komnenić, Branko Vidaković, Vjera Mujović, Olja Bećković, Aleksandra Kolarov, Dunja Kostić, Nemanja Konstantinović
Muzičari: Vladimir Grubaj, klarinet/Elio Rigonat, gitara/ Ivan Mirković, harmonika/ Relja Derbogosijan, bubnjar

Reč reditelja:
Strašan je i tragičan realizam te drame danas, njena suštinska, dubinska savremenost. Porodična i društveno politička priča u njoj, privukla me je kao magnet, kao neko sudbinsko i pozorišno biti ili ne biti, da mislim kroz nju tragiku i treumu vremena u kojem živim. A ovo je vreme smišljene agresivne proizvodnje društvene i političke paranoje, straha, zavera i neprijatelja. Dramu koju je Dušan Kovačević napisao 1983. godine, nedvosmisleno sam režirala ko priču koja se dešava danas, u atmosferi te paranoje i zavere protiv normalnog čoveka. Za razliku od psihijatrijskih paranoika, koji misle da celi svet kuje zavere protiv njih, društveni paranoici kao stalnu opasnost vide tajanstvene sile koji rade o glavi grupe kojoj pripadaju, naciji, veri. Umberto Eko piše o tome koliko je društveni paranoik opasniji od psihijatrijskog: jer svoju opsesiju deli sa milionima drugih ljudi, a stiče utisak da je njegovo odupiranje zaverama potpuno prirodno. Upravo to objašnjava mnoga događanja koja danas potresaju svet. Balkanski špijun je savremen na svetskom nivou, jer je tema društvene paranoje i proizvodnje neprijatelja, straha i zavera, deo manipulativne matrice koja se upotrebljava u političke svrhe na raznim krajevima sveta. Ključno je pitanje šta se dešava kada čovek podlegne tim konstrukcijama i upusti se u obračun sa neprijateljima, sa punim uverenjem da čini dobro delo.
Iz intervijua sa rediteljkom
Borka G. Trebiješanin, Politika

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here